Clipurile de pe Facebook vor fi întrerupte de reclame

de: Alexandru Puiu
24 02. 2017

Facebook nu pierde nici o ocazie pentru a-și spori vistieria, indiferent dacă acele gesturi vin sau nu un nivel sport de stres pentru utilizatorii rețelei de socializare.

Printre numeroasele experimente pe care le fac cei de la Facebook înainte să introducă o nouă funcție la scară largă, se numără și un nou mod de a vă servi reclame. Informațiile pe marginea acestui subiect au fost publicate inițial de ReCode și s-ar putea să nu fie neapărat îmbucurătoare pentru utilizatori. Mai ales dacă vă petreceți foarte mult timp vizionând clipuri pe rețeaua socială, s-ar putea ca gestul celor de la Facebook să fie destul de frustrant.

Ideea este cât se poate de simplă. În momentul în care vă uitați la clipuri mai lungi pe YouTube, ați observat că acestea sunt întrerupte de reclame. După 5 secunde, există un buton de skip prin intermediul căruia poți continua vizionarea. Acel format de reclame s-ar putea să vă deranjeze mai mult decât cele de la început, dar sunt necesare pentru monetizarea clipurilor de către creatorii de conținut. O rețetă similară va fi pusă în aplicare de către Facebook.

După ce a făcut investiții semnificative pentru a ne convinge să postăm cât mai multe clipuri pe Facebook, în format live sau nu, compania a anunțat un sistem foarte detaliat de monetizare a clipurilor. În loc să vedeți reclame la începutul clipurilor, acestea vor apărea pe parcurs. Vor avea o durată de 20 de secunde și nu pot fi afișate până când nu au trecut cel puțin 20 de secunde din clip. Dacă este vorba de un clip mai lung, veți avea parte de mai multe reclame la o distanță minimă de 2 minute.

Clipurile care au fost înregistrate live anterior pe Facebook de către o persoană cu minim 2000 de followeri și cel puțin 300 de persoane care îl vizionează concomitent pot de asemenea să conțină reclame. Condiția este să fie inserate după minim 4 minute din clip. În privința profitabilității, 55% din profit va ajunge la creatorul de conținut și 45% vor merge la Facebook.